Det er etablert ulike arbeidsgrupper, som er tverrfaglig sammensatt.
Familie 0 – 24 år
Deltakere i arbeidsgruppa: Helsestasjon, barnehage, grunnskole, videregående skole, NAV, barnevern, plan og næring
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for barnefamilien?
- Hva er viktig for å få til det gode hjemstedet?
- Hva er viktig for å få til livsmestring?
- Hva er viktig for å få til gode opplevelser for livet?
Fritid
Deltakere i arbeidsgruppa: Fritidssektor, frivilligsentralen, rådgiver barn og unge, kultur og skole.
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for fritid?
- Hva er viktig for livsmestring?
- Hva er viktig for å få til sosiale ferdigheter?
Helse
Deltakere i arbeidsgruppa: Kommuneoverlege (legetjenesten), fysio/ergo, rask psykisk helsehjelp, friskliv, tildelingskontoret, helsestasjon, barnehage, skole, barnevern, psykisk helse og rus, psykolog
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for å oppleve å ha ei god helse?
Robusthet
Deltakere i arbeidsgruppa: Helsestasjon, barnehage, fysio/ergo, PPT, grunnskole, videregående skole, kommunepsykolog, foreldreutvalg
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for å få til livsmestring?
- Hva er viktig for psykisk, sosial og fysisk robusthet?
- Hva er viktig for foreldre?
Sosial kompetanse og språk
Deltakere i arbiedsgruppa: Helsestasjon, barnehage, barnevern, grunnskole, videregående skole, tilrettelagte tjenester, biblioteket, kultur og PPT.
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for å få til sosial kompetanse?
- Hva er viktig for å få til god språklig utvikling?
Læringskvalitet og læringsutbytte
Deltakere i arbeidsgruppa: Helsestasjon, barnehage, grunnskole, PPT og videregående skole
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for å gi barnet/eleven læringskvalitet og læringsutbytte?
- Hva er viktig for at barnet/eleven skal få til mestring?
- Hva er viktig for å få til grunnleggende ferdigheter?
Kompetanse for framtiden
Deltakere i arbeidsgruppa: Barnehage, grunnskole, videregående skole, næringsrådgiver, læringssenteret, opplæringskontoret, NAV
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig kompetanse for å få til læring?
- Hva er viktig for å kunne ha jobbene for framtiden?
Helhet og sammenheng
Deltakere i arbeidsgruppa: Helsestasjon, barnehage, tildelingskontor, rus/psykiatri, barnevern, grunnskole, PPT, Barnevern, SLT-koordinator, Læringssenteret, NAV, videregående skole og fysio/ergo.
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig for å få til helhet og sammenheng?
- Hva er viktig for å få til helhetlig tjenesteutvikling?
- Hva er viktig for å få til helhet og sammenheng?
Forebygging
Deltakere i arbeidsgruppa: Politikere og innbyggere
Viktige spørsmål i arbeidet:
- Hva er viktig forebygging?
- Hva er viktig for å få til god forebygging?